Észak felé - 1. rész
2018. május 02. írta: Jadro

Észak felé - 1. rész

Legutóbb Litvániáig jutottam és innen terveztem folytatni az utamat észak felé. A sors azonban nem így gondolta, így két kör pihenés után sem volt olyan munka, ami arra vitt volna, amerre szerettem volna menni. Ott álltam a parkolóban kipihenve, ráadásul besötétedett. Ez így nem a legjobb kombináció, ezért elvállaltam egy rövid fuvart vissza az oroszokhoz. Vittem nekik egy kis ecetet Zelenogradskba, majd itt újra tudtam pihenni egyet. 

Kaliningrad (RUS) - Daugavpils (LV)

Szép új nap virradt, hét ágra sütött a nap és a megfelelő fuvar is ott várt a listában. Nem messze, a kalinyingrádi Obi udvarán felszedtem a használt műanyag szállítmányt és irány Lettország!

ets2_00083.png

Az elmúlt egy napban már harmadszor mentem át az Orosz-Litván határon, tuti megjegyezték a fejemet. No de sebaj, mostanában nem tervezek erre járni. Egy kis kanyargás után irány az autópálya és csapjunk a lovak közé! Ez az út 479 km, alvás nélkül simán abszolválható még sötétedés előtt. Nos itt emlékeznék meg pár szóban az orosz autópályáról, bár remélem van ennél jobb is az országban és csak ezen a kis területen építettek ilyen csodát. A lenti képen látszik pár érdekesség:

ets2_00086.png

Egyrészt tuti azok építették, akik a régi M7-est is. A külső sávban szépen látszanak az egymásmellé fektetett lapok. Ez legalább nem rázott, egész elviselhető volt. :) Másrészt érdemes megvizsgálni a két irányt elválasztó sávot. Korlát csak az egyik úttest mellett van, a távolabbi útpályáról nekirongyolva nem biztos hogy tervszerűen ellátja feladatát. Nekem itt az is furcsa, hogy nincs semmilyen bokor vagy valami olyan elválasztó, ami a szembevilágítást megakadályozza. Felfestés azért van, nem is tudom mit panaszkodok. :)

Az autópályázás csak kevés időt vett el az életemből, hamar lekanyarodtam a helyi "bundeszre" :) Na ez sem egyszerű Litvániában, mert folyamatosan változik a sebességhatár. 70-80-70-80 és ezt sűrűn szakítja meg egy-egy falu a maga kis 50-es korlátjával. Igazából ha teljesen pontos akarok lenni, ez falu hátán falut jelent.

 ets2_00089.png

 A képen szereplő kis település ráadásul magában rejti a Litván-Lett határátkelőt is, amit csupán egy tábla testesít meg. Majdnem úgy léptem be Lettországba, hogy észre sem vettem. Ezután még sikeresen megtaláltam a játék eddigi legrosszabb minőségű útszakaszát, ahol 40 km/h fölé nem is merészkedtem, mert szét akart esni a kamion. Nem a használt műanyagokat féltettem, azoknak mindegy. :) Így nézett ki a minőségi útszakasz:

ets2_00091.png

Szerencsére ez sem tartott sokáig, de maradandó élmény volt. Végül időben megérkeztem Daugavpils (Milyen szép neve van, benne van a pils szó. :) ) városkába és lepakolás után jött a megérdemelt pihenés. Legközelebb innen támadom tovább az északi vidéket, persze csak ha a fuvarszervezők is úgy akarják. 

ets2_00092.png

A bejegyzés trackback címe:

https://jadets2.blog.hu/api/trackback/id/tr4713883690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása